Het VoIP-ABC

Voice-over-IP is een technisch zeer geavanceerde dienst. Dit betekent dat er veel jargon en techtalk is te vinden als u op dit onderwerp zoekt. Wij willen echter ook graag dat u begrijpt wat u koopt maar belangrijker: dat u gebruik kunt maken van alle mogelijkheden die in uw telefooncentrale zitten verstopt. Op deze pagina vindt u daarom een uitleg van een aantal termen die wij op deze site veel gebruiken.

Belroute


De belroute is de weg die een telefoongesprek volgt als een beller uw nummer draait. U kunt gebruik maken van onze centrale om exact te bepalen waar een beller terecht komt. U kunt een nummer doorschakelen naar uw 06-nummer of zorgen dat de beller uitkomt in de voicemail. Handig voor reserveringen of bestellingen waarbij het niet noodzakelijk is om een medewerker aan de lijn te krijgen.

Busy Lamp Field


Direct zien welke collega’s in gesprek zijn? Het kan met een Busy Lamp Field. Als uw toestel deze functie ondersteunt (Zoals de Yealink T26P) dan staan er groene lampjes naast uw snelkiestoetsen. Deze lampjes worden rood als het toestel van uw collega bezet is. U weet dan direct of een collega bereikbaar is.

Doorschakelingen


Doorschakelingen zijn onderdeel van de apps die in de Simmpl-centrale ingebouwd zitten. Met deze app kunt u een nummer of toestel doorschakelen naar een ander nummer. Wilt u bijvoorbeeld uw vaste toestel buiten kantoortijden doorschakelen naar uw mobiel? Dan kunt u in de belroute een doorschakeling slepen. U bent helemaal de baas over uw telefonie en dit kan bijvoorbeeld helpen om uw bereikbaarheid buiten kantoortijden te vergroten.

Fax2Email


U hoeft met Simmpl geen papier meer te verspillen. In plaats van faxen door uw fax-apparaat op papier te ontvangen kunt u nu eenvoudig een inkomende fax als PDF-bestand per email ontvangen. U kunt het dan gelijk archiveren en desgewenst printen zodat u de fax toch op papier heeft. Op deze manier kunt u gemakkelijk uw faxen lezen op uw pc. U kunt dan nog eenvoudiger uw administratie digitaliseren en op orde houden.

PFD2Fax


Ook voor het versturen van faxberichten heeft u met Simmpl geen fax of papier meer nodig! Via de userpanel kunt u een PDF-document per fax versturen zodat het bij de geadresseerde als fax binnenkomt. Verzonden faxen blijven in de userpanel zichtbaar voor alle gemachtigde medewerkers, u kunt er ook een notitie bijzetten met extra informatie. Zo neemt u helemaal afscheid van faxen via het faxapparaat.

Keuzemenu / IVR


Inmiddels is een keuzemenu gemeengoed geworden bij bedrijven. Kies een voor afdeling verkoop, kies twee voor ondersteuning… We kennen allemaal de bekende teksten bij grote bedrijven. Dit is nu ook bereikbaar niet-multinationals. Moet u altijd gesprekken doorverbinden naar collega’s? Met een goed belmenu kunt u ervoor zorgen dat bellers direct naar de juiste persoon worden doorgeschakeld.

Korte Kiesnummers


Bent u gewend om het volledige nummer in te toetsen om een collega te bereiken? Hangt die Post-It met het mobiele nummer van uw chef al jaren aan uw monitor? Het hoeft niet meer. Alle nummers kunt u programmeren zodat ze met 3 cijferige kiesnummers bereikbaar zijn. Heeft een collega toestel 001, programmeer dan zijn mobiele nummer onder 601. Zo heeft u alle nummers eenvoudig onder drie knoppen zitten.

Soundapp


Wilt u dat er een bandje wordt afgespeeld als de bellers bij u binnenkomen? “Welkom bij restaurant Kreta, wij schakelen u door naar onze receptie”. Met een soundapp kunt u deze melding op iedere gewenste plek in uw belroute af laten spelen.

Tijdsbepalingen


Als u wilt dat de bellers een bandje in kunnen spreken na openingstijden of bijvoorbeeld tijdens feestdagen of lunch worden doorgeschakeld naar een andere vestiging, dan heeft u een tijdsbepaling nodig. Met deze bepaling kunt u eenvoudig aangeven dat er op een bepaald tijdstip iets anders gedaan moet worden met telefoontjes dan op andere tijden. Ook dit is met CallvoipTelefonie Simmpl een kwestie van klikken en slepen.

Voicemail


Vociemail is voor bijna iedereen met een mobiele telefoon gemeengoed geworden. Maar wat wij u bieden is niet zomaar voicemail. U kunt namelijk helemaal zelf bepalen wat er gebeurt en wanneer met een belroute. Dus ook wanneer uw voicemail wordt ingezet en wanneer niet. Ook kunt u voor iedere gebruiker aparte instellingen maken zodat al uw medewerkers een eigen voicemail hebben en bijvoorbeeld een bedrijfsbrede voicemail.

Wachtrij


U kunt niet altijd direct de telefoon opnemen, maar uw klanten steeds maar terug laten bellen om een ingesprektoon te horen is ook niet klantvriendelijk. Een wachtrij is daar de oplossing voor. Uw bellers wachten keurig op volgorde van binnenkomst en u kunt uw huidige beller eerst goed afhandelen zonder dat het volgende gesprek verloren gaat. U kunt het inbouwen in uw belroute met onze wachtrij-app.