Simmpl functionaliteiten

Met Simmpl van CallvoipTelefonie beschikt u over professionele functionaliteiten waarvoor u tot nu toe een geavanceerde eigen telefooncentrale in huis had. U betaalt een bedrag per maand voor de telefooncentralefeatures. Dit maandbedrag is afhankelijk van de door u gewenste features. De diverse functionaliteiten zorgen ervoor dat uw telefoonsysteem naadloos met uw organisatie meegroeit. Dit is een comfortabele gedachte als u nu nog niet kunt inschatten wat uw situatie over een paar jaar is.

Hieronder vindt u een overzicht van een aantal interessante functionaliteiten van de Simmpl-telefooncentrale in de cloud.

 


De Simmpl telefooncentrale aanvragen!

 

 

 

 

 


Keuzemenu (IVR)

ivr

Een keuzemenu of IVR (= Interactive Voice Response) is een spreekwoordelijke zeef voor telefoongesprekken. In plaats van alle gesprekken op dezelfde plek binnen te krijgen en dan door te moeten verbinden, zorgt een keuzemenu ervoor dat uw bellers direct op de goede afdeling komen. Dit scheelt u werk en bovendien lange(re) wachttijden en ergernis voor uw klanten.

Het inrichten van een keuzemenu in Simmpl is eenvoudiger dan ooit! Stel een begroetingstekst in, bepaal de keuze-opties (1, 2, 3, etc.) en sleep simpelweg de gewenste acties die u wilt laten uitvoeren naar het nummer van de keuzeoptie en pronto!

Gemakkelijk te wijzigen! – Wilt u wijzigingen aanbrengen? Met hetzelfde gemak verandert u het bestemmingstoestel of wijzigt u de actie. U kunt ook meerdere menu’s combineren. Het werkt zo eenvoudig dat u in enkele minuten een volwaardig menusysteem op kunt bouwen waar u in andere centrales uren mee bezig zou zijn.

Handig: keuzemenu en prefix app – Gebruik de prefix app om te weten via welk menu en welke optie een beller binnenkomt. Handig als u een meertalig menu heeft: u kunt nu zorgen dat u in het display ziet via welke taal de beller binnenkomt!

 

Toepassingsvoorbeelden:

[Welkom bij ….] > [toets 1 voor afdeling verkoop] > [toets 2 voor afdeling klantenservice] > […]
· gebruik enkel een menu buiten werktijd en neem overdag zelf aan
· gebruik juist een menu onder werktijd en na werktijd de voicemail
· gebruik een keuzemenu pas als al uw medewerkers in gesprek zijn
· gebruik een keuzemenu voor verkeer dat binnenkomt op een 0900-servicenummer
· gebruik een taal-keuzemenu en begroet bellers in de eigen taal
· gebruik meerdere keuzemenu’s (bv. per taal, regio of vestiging)
· gebruik een keuzemenu om storingen buiten werktijden gericht te bedienen
· gebruik een keuzemenu als informatienummer met gesproken instructies

 


Wachtrij

wachtrij

U kunt nu eenmaal niet op ieder moment een gesprek aannemen. Soms bent u in gesprek, soms bent u even snel een kop koffie halen. Het zou zonde zijn als de gesprekken die dan binnenkomen verloren zouden gaan. Om dit te voorkomen is er de wachtrij-app.

In deze zeer geavanceerde app kunt u bijna alles instellen wat u ooit maar wilde, waaronder het aantal mensen dat u wilt kunnen bedienen (getal of oneindig), welke toestellen er gaan rinkelen en in welke volgorde (tegelijk, zelf te bepalen volgorde, evenredig verdeeld, etc.), de vervolgactie bij een zelf te bepalen wachttijd, indicatie voor uw agent op welke wachtrij / nummer een beller binnenkomt, en nog veel meer!

Op deze manier kunt u volledig de regie voeren over hoe de gesprekken bij uw medewerkers binnenkomen.

 

Toepassingsvoorbeelden:

Veel bedrijven geven de voorkeur aan het persoonlijk aannemen van een gesprek. Als alle lijnen bezet zijn, dan is het fijn om de beller de mogelijkheid te geven om te kunnen wachten (wachtrij), of een bericht achter te laten.
U gebruikt dan bij geen gehoor een keuzemenu met optie 1: door naar de wachtrij en optie 2: een voicemailbericht inspreken.
De wachtrij begroet de beller met de door u gewenste meldtekst en laat hem in het wachtrijsysteem aansluiten. Zodra er onder uw wachtrij-medewerkers weer een toestel beschikbaar is wordt de beller doorgezet. Tijdens het wachten hoort de beller een wachttoon.

 


Belgroep

huntgroup
Als telefoontjes binnenkomen kan het zijn dat de collega die normaal opneemt in gesprek is. In dat geval kan het handig zijn om van de belgroep-app gebruik te maken. Met de belgroep-app kunt u precies aangeven welke toestellen telefoontjes binnen moeten krijgen, hoe zij rinkelen ten opzichte van elkaar, en hoe lang.

Wat is een belgroep? – Een belgroep is een groep van toestellen. U kunt zelf instellen hoe de toestellen in relatie tot elkaar rinkelen: allemaal tegelijk, één voor één, als pyramide (steeds één erbij) of ‘random’. U kunt ook twee huntgroups na elkaar plaatsen, bv. éérst een pyramidegroep met drie toestellen, daarna een grotere groep.
Net als bij de andere apps kunt u door middel van drag-and-drop precies inregelen wanneer een belgroep ingeschakeld is. Op deze manier kunt u uw telefonie aanpassen op uw wensen zonder dat u complexe handelingen hoeft uit te voeren.

 

Toepassingsvoorbeelden:

Elke oproep aan de afdeling verkoop gaat automatisch over bij drie medewerkers verkoopbinnendienst, de toestellen rinkelen tegelijk gedurende 40 seconden = 8x. Eénmaal aangenomen stopt het belsignaal overal. Bij geen gehoor gaat het gesprek door naar een groep van 2 toestellen.

Een oproep aan een advocatenkantoor gaat eerst over bij het secretariaat, wordt daar niet binnen 10 seconden = 2x aangenomen, dan gaat een tweede toestel meerinkelen: er rinkelen nu dus twee toestellen. Wordt er binnen 10 seconden nog niet aangenomen, dan gaat er nog een derde toestel meerinkelen. Deze ‘pyramidegroep’ is ideaal om de urgentie van aannemen te benadrukken: hoe meer er rinkelt, des te langer wacht de beller!
Uiteraard kunt u na de huntgroup weer een andere app gebruiken, bv. een volgende huntgroup, doorschakeling, meldtekst, wachtrij, keuzemenu, voicemail of hangup.

 

 


CallPickup

fax
Rinkelt een toestel van een collega, en dat van u niet? Wilt u het toch op uw eigen toestel aannemen> Dat kan mat de handige feature CallPickup! Trek een telefoontje dat op een ander toestel rinkelt op uw eigen toestel aan door *8 te bellen.
Handig is ook dat u groepen kunt definieren zodat u deze callpickup mogelijkheid tot een groep beperkt: denk bijvoorbeeld aan een team of afdeling.

 

 


Fax2Email

fax
De ouderwetse tijd van faxen met een apparaat dat nadat hij een hels kabaal heeft gemaakt om verbinding te leggen, is definitief afgelopen. Nu kunt u uw faxen gewoon per email ontvangen. Geen grote stapel papier meer maar gewoon heel eenvoudig een bericht met bijlage in uw email als een klant of relatie u een fax stuurt. Voor uw relatie verandert er helemaal niets, het faxnummer blijft hetzelfde en de faxen die zij versturen kunnen gewoon met hetzelfde toestel worden verzonden.

Hoewel er voor uw relatie niets verandert, bent u voortaan verlost van de grote papieren stapel en de kosten die daarmee samengaan. U hoeft geen toner meer te verspillen en u bespaart dus onmiddellijk op de kosten. Handig, eenvoudig en nog goed voor uw portemonnee ook. VoIP op zijn best!

Ideaal voor de mobiele gebruiker! – Waar u ook bent: als u beschikking heeft tot uw e-mail, dan kunt u uw faxberichten ontvangen. Hiervoor heeft u geen faxapparaat of andere apparatuur nodig; de Callvoip telefooncentrale ontvangt uw faxberichten, zet deze om naar PDF-formaat en stuurt deze door naar één of meer emailadressen die u zelf kunt invoeren/wijzigen. U kunt faxberichten naar één of meerdere e-mailontvangers laten doorsturen.

 

Voorbeeld:

Indien er een fax wordt verstuurd naar u dan zal deze binnenkomen als PDF-formaat en stuurt deze door naar het ingevoerde emailadres. Wilt u dat deze faxberichten bij verschillende emailadressen binnen komt dan kunt u deze eenvoudig laten doorsturen. Bent u niet op kantoor maar wilt u uw binnen gekomen faxberichten bekijken dan kunt u zelfs met uw smartphone uw email deze berichten inzien.

 

 


Tijdscondities

tijdsconditie
Uw bedrijf is waarschijnlijk niet 24-uur per dag open en als u dat wel bent dan verloopt de avonddienst waarschijnlijk totaal anders dan de dagdienst. Om ervoor te zorgen dat uw telefonie met uw rooster meebeweegt, zijn er tijdscondities. Met tijdscondities kunt u instellen dat bijvoorbeeld de telefoongesprekken direct naar de voicemail gaan na 17:00 uur. Op deze manier kunt u er ook voor zorgen dat als u op kantoor aan het overwerken bent, niet constant de telefoon blijft gaan. Na vijf uur komen er geen nieuwe gesprekken meer binnen en uw medewerkers kunnen dan in alle rust hun werkzaamheden afmaken.

Maar als u bijvoorbeeld verschillende nummers heeft waar gesprekken naartoe moeten worden doorgeschakeld kunnen tijdscondities een uitkomst bieden. Collega 1 krijgt in de ochtend de telefoontjes, collega 2 in de middag en collega 3 heeft de avonddienst en krijgt dan de gesprekken doorgeschakeld.

Voorbeeld:

Wilt u dat er buiten werktijd of tijdens de lunch uw bellers worden doorgeschakeld naar uw voicemail of naar een mobiel nummer, dan kunt u gebruik maken van de tijdsconditie. U geeft bijvoorbeeld aan dat buiten kantoortijden tussen 8:30 en 17:30 uur de gesprekken worden doorgeschakeld naar uw mobiele nummer.

 

 


Meldtekst-app

soundapp
Soms wilt u niet dat de telefoon over gaat tot u of een van uw medewerkers opneemt. U kunt met de soundapp een bandje laten horen of een muziekje of jingle afspelen. Op die manier kunt u uw bellers laten weten dat ze bij het goede bedrijf uitgekomen zijn en dat hun gesprek aangenomen zal worden.

Buiten de openingstijden van uw bedrijf kunt u de soundapp ook gebruiken om een gesloten-bandje te laten horen. In deze meldtekst kunt u aangeven wat uw openingstijden zijn en de beller vriendelijk verzoeken om binnen die tijden nogmaals contact op te nemen met uw bedrijf.

Natuurlijk staat het u vrij om de soundapp in te zetten zoals u dat wilt. U heeft alle vrijheid en mag ermee experimenteren en wij zijn heel benieuwd wat voor creatieve oplossingen u in gedachten heeft voor uw bedrijf. Mocht u onverhoopt hulp nodig hebben om de soundapp te gebruiken kunt u altijd contact met ons opnemen. Wij zullen u dan zo goed mogelijk op weg helpen.

Voorbeeld:

U bent in gesprek en de klant wordt in de wachtrij gezet. Om klanten te laten weten dat zij zo spoedig mogelijk worden geholpen of dat zij de 3e wachtende in de rij zijn, dan kunt u de soundapp inzetten. Deze soundapp kan gesproken meldingen of bijvoorbeeld wachtmuziek laten afspelen.

 

 


Verkorte kiesnummers

AD
Elke gebruiker heeft een eigen verkort nummer dat u zelf kunt instellen en (indien nodig) kunt aanpassen. Het verkorte nummer kan naar uw eigen wens één, twee, drie of vier posities lang zijn. U kunt verkorte nummers instellen voor uw Callvoip-toestellen, maar ook voor andere nummers, bv. nummers die u vaak belt. Als u vanaf één van uw Callvoip-toestellen een verkort kiesnummer draait wordt direct het corresponderende telefoonnummer gebeld. Dit kan een collega zijn, maar ook een klant of leverancier. Zo creëert u als het ware een centraal telefoonboek voor al uw telefoons. Ideaal voor snel intern bellen en voor doorverbinden.

 

Voorbeeld:

[001] secretariaat
[002] office manager > [102] office manager mobiel
[003] hoofd verkoop > [103] hoofd verkoop mobiel
[3xx] klanten
[4xx] leveranciers
etc.

 

 


Voicemail

Voicemail
Indien u niet bereikbaar bent, zal uw beller een voicemail-service zeer op prijs stellen.
Voicemail is een welkomsttekst (Nederlandse defaultbegroeting of eigen ingesproken begroeting) gevolgd door de mogelijkheid om een bericht in te spreken. Dit bericht kan naar keuze worden afgeluisterd vanaf uw eigen telefoontoestel en/of als geluidsbestand worden gemaild (voicemail-to-email). Zo kunt u overal waar u over uw e-mail beschikt, ook uw voicemailberichten afluisteren!
U kunt meerdere voicemailboxen aanmaken, bijvoorbeeld een box per nummer of activiteit. Elke voicemailbox heeft een eigen toegangsnummer dat u vanaf één van uw bedrijfstoestellen kunt bellen. U kunt zelf bepalen welke medewerkers zijn gemachtigd om dit te doen en/of wie de voicemailberichten per email ontvangt.
In het voicemail-menu kunt u met uw eigen telefoon ook een eigen voicemailbegroeting inspreken. Via de centrale kunt u hier ook een (professionele) voicemail-meldtekst uploaden.

Opmerkingen bij voicemail:

· bel uw bedrijfsvoicemailbox door [*969000] te bellen*
· u kunt uw eigen voicemail-begroetingstekst inspreken of uploaden
· ontvang uw voicemailberichten desgewenst op één of meer mailadressen
· de tijd (time-out) waarna wordt doorgeschakeld naar de voicemail is instelbaar

* bent u voor 2014 abonnee geworden? Dan is uw voicemailnummer 1233.

 

 


Omleidings-app

omleidings app

Nieuw: one-touch omleidings-app!
Wilt u met één druk op de knop uw belverkeer aanpassen? De Simmpl telefooncentrale maakt het mogelijk met de omleidings-app. Deze feature is ideaal voor situaties die zich adhoc voordoen en waar u op afroep een andere afhandeling van uw telefonieverkeer wenst.

Hoe werkt het?
• Definieer één of een set van acties en koppel deze aan een code. U kunt meerdere omleidingen instellen.
• Vanaf al uw telefoontoestellen kunt u deze code bellen om de ingestelde omleiding aan- of uit te schakelen.
• U hoort of de app is in- of uitgeschakeld.
• Programmeer de omleidingscode onder een snelkeuzetoets voor nog meer gebruiksgemak!

 

Voorbeeld 1: eerder naar huis of nachtstand

highlight_flow-control-app-3_150215MTStel een omleiding in naar de voicemail en zet de code onder een sneltoets op uw telefoon.
Met één druk op de knop zet u de nachtstand aan en uit.

Voorbeeld 2: doorschakeling

Soms is het handig om telefoontjes op je mobiel binnen te krijgen, soms ook niet. Dit laat zich niet altijd vangen in een vaste instelling. De omleidings-app maakt het mogelijk om de doorschakeling naar mobiel met één druk op de knop aan of uit te zetten!

Voorbeeld 3: spitsuur

Voor momenten van grote telefonische drukte kunt u een omleiding maken die een meldtekst afspeelt en vervolgens een wachtrij inschakelt.
Met één druk op de knop vangt u de extra drukte beter op.

Voorbeeld 4: vergadering, bedrijfsuitje, kerstborrel

Voor diverse soorten adhoc gelegenheden die invloed hebben op inkomend telefoonverkeer kunt u nu alvast een adequate route klaarzetten: een passende meldtekst gevolgd door bv. voicemail. Als u de inschakelcodes paraat heeft is het aan- en uitschakelen ervan een kwestie van één knop indrukken!

 

 


Doorverbinden / doorschakeling

transfer
De Simmpl-telefooncentrale biedt de mogelijkheid om voor elk van uw nummers een eigen belroute te maken: de route die inkomende gesprekken naar dat nummer volgen. In vrijwel elke situatie wilt u gesprekken op het door u gewenste tijdsinterval laten rinkelen op één of meer toestellen. U kunt toestellen tegelijk laten rinkelen, maar ook na elkaar of steeds één extra. Met de handige tijdsconditie-functie stelt u gemakkelijk in op welke dagen en tijden iets moet gebeuren.
Zo kunt u binnen werktijd een inkomend gesprek eerst op één toestel laten overgaan, bij geen gehoor doorschakelen naar een groep van toestellen en vervolgens laten doorgaan naar een meldtekst (zonder inspreekoptie) of voicemail (melding met inspreekoptie). U kunt er ook voor kiezen om de beller in een keuzemenu de mogelijkheid te geven om te blijven wachten (wachtrijsysteem), bericht inspreken, doorverbonden worden, etc. (IVR of keuzemenu). Buiten werktijd wenst u wellicht enkel een meldtekst zonder inspreekoptie.
De geavanceerde doorschakelmogelijkheid zorgt dat de beller de door u gewenste toestellen aandoet, achtereenvolgens danwel simultaan. De snel gemaakte tijdscondities zorgen dat de telefooncentrale naadloos op uw dagelijkse praktijk aansluit en bieden de mogelijkheid om afwijkingen op de standaardroutine (bv. feestdagen, vakantie) vooraf in te stellen en ad-hoc afwezigheid vanaf elke locatie met internetverbinding op de centrale in te kunnen stellen. De telefooncentrale biedt grote flexibiliteit in de verdere afhandeling van het gesprek.

 

Voorbeeld 1:

Als uw hoofdnummer wordt gebeld gaan de drie telefoons op de verkoopafdeling over. Zijn zij allemaal niet bereikbaar (in gesprek danwel afwezig), dan gaat het gesprek door naar het hoofd verkoop. neemt ook deze niet aan, dan wordt het mobiele nummer van het hoofd verkoop gebeld. Deze ziet het nummer van de beller in het mobiele display. Als ook dat niet wordt opgenomen, dan kan de beller een bericht op de voicemail achterlaten.

Voorbeeld 2:

Inkomende gesprekken bij een huisartsenpraktijk worden binnen werktijd direct begroet door een keuzemenu met optie 1 (spoed), 2 (assistente) en 3 (inspreken herhalingsrecepten). De assistente kan 1 gesprek tegelijk afhandelen. Zijn er meerdere gelijktijdige bellers, dan komen deze in de wachtrij met een muziekje. Kiest de beller 2, dan volgt een duidelijke instructie gevolgd door een inspreekmogelijkheid. De assistente kan de ingesproken berichten op een ander tijdstip afluisteren en verwerken.

Voorbeeld 3:

Uw storingsnummer gaat na werktijd en tijdens het weekend standaard over op de juiste GSM-nummers van de diensthebbende storingsmonteur(s). Zij zien het nummer van de beller in het mobiele display en kunnen zo snel de klant terugbellen.

 

 

 


 

Prefix app

prefix

Prefix app

Handig van Simmpl: de Prefix app! Maak de inkomende route van een telefoongesprek zichtbaar door er een zelfgekozen prefix voor te plakken. Deze ziet u voor het nummer van de beller in het display van uw IP-telefoon. Zo maakt u bv. zichtbaar op welke van u nummers een beller belt, welke optie in he tkeuzemenu een beller kiest, voor welke taal (in uw keuzemenu) een beller heeft gekozen, of als het een gesprek betreft voor een ander filiaal dat bij geen gehoor bij u terechtkomt.
Een ingestelde prefix app is niet alleen bij de eerst volgende actie actief, maar blijft ook bij volgende acties zichtbaar.

Voorbeeld 1:

U heeft een keuzemenu met opties 1, 2 en 3.
Niet zelden komen gesprekken van verschillende opties toch bij één toestel uit. Met de Prefix app geeft u gemakkelijk aan via welke optie een gesprek op uw toestel uitkomt.

Voorbeeld 2:

U heeft meerdere bedrijven met elk een eigen telefoonnummer.
Laat alle gesprekken op de zelfde toestel-account uitkomen; met de prefix app voegt u een prefix toe en ziet voor welk bedrijf de bellers bellen. U kunt aannemen met de juiste bedrijfsnaam.

 

 


Busy Lamp Fields

BLF
Met BLF kun je op je toestel zien of een bepaalde extensie in gesprek is. Dezelfde knoppen zijn ook te gebruiken voor Speed Dial, om deze collega met 1 druk op de knop te bellen. Via de sneltoetsen op uw IP-telefoontoestel kan U aan de hand van hun kleur (groen, rood) de status van uw collega zien (vrij, bezet). Wanneer de sneltoets rood flikkert, wil dit zeggen dat het respectievelijke telefoontoestel aan het rinkelen is. Met 1 druk op de flikkerende sneltoets kan U de inkomende oproep overnemen op uw eigen IP-telefoontoestel.

 

 


Hang up

hang-up
Deze app geeft u controle over het verloop van de gespreksroute: sleep de hang up app naar de juiste plek zodat de gespreksroute daar eindigt.

 

Voorbeeld:

Op feestdagen kan het handig zijn om een meldtekst te laten afspelen en daarna een ingesprektoon te laten horen. Het gesprek gaat dan niet door naar bijvoorbeeld een doorschakeling of een andere actie.

 


 

Onsite assistentie

Assistentie op locatie
Soms is het makkelijk dat er iemand even op locatie komt. Het is dan noodzakelijk dat er dan iemand fysiek aanwezig is. Neem dan contact met ons op.

 

 

 


Provisioning

provisioning
Provisioning vereenvoudigt massa-implementatie door automatische configuratie van toestellen, dit bespaart veel tijd en geld. U vinkt eenvoudig de provisioning aan terwijl u een toestel aanmaakt. De provisioning zal nu automatisch worden uitgevoerd.

 

 

 


 

Remote assistentie

remote bij distance
Soms is het makkelijk dat er iemand even meekijkt op je computer. Met de huidige techniek is het niet altijd meer noodzakelijk dat er dan iemand fysiek aanwezig is. De huidige internetverbindingen zijn stabiel en snel genoeg om bureaubladen te delen. Na de sessie kan het programma worden gesloten en is er geen toegang meer mogelijk tot uw computer.
 

 

 


 

Coming soon

coming-soon
Er zullen nog meer apps bijkomen! De centrale is nog dagelijks in ontwikkeling en er worden constant nieuwe mogelijkheden aan toegevoegd. Nu krijgt u al de functionaliteiten die u nodig heeft op een betrouwbaar platform en wij gebruiken uw feedback voor de verdere ontwikkeling van onze centrale. U krijgt niet alleen de meest gebruiksvriendelijke telefooncentrale van de wereld, u krijgt ook de meest moderne!

 


Is Simmpl Opgelost!

ISO

Controle, beheersbaarheid en risicobeheersing

Toch blijft er een ongerust gevoel knagen… Wat als mijn internetverbinding uitvalt? Is een vaste lijn als fallback niet tóch verstandiger? Uiteraard moet u die connectiviteit kiezen waarbij u zich plezierig voelt: een ongerust gevoel is geen basis voor plezierig werken!
Wij beamen als eerste dat een goede internetverbinding noodzakelijk is: geen internet is geen internettelefonie. Wilt u te allen tijde on-line zijn, zorg dan voor een betrouwbare provider (bv. Callvoip xDSL) en/of overweeg de aanschaf van een tweede breedbandverbinding als fallback van de eerste. U kunt twee verbindingen bundelen met een speciale router (bv. DrayTek Dual WAN routers).
Echter: wat is uw kwetsbaarheid? Stel dat uw internetverbinding eruit ligt. Uw kantoorpand of woning is dan niet meer op internet aangesloten. De telefooncentrale op locatie is dat echter nog wel. Als u de centrale zo heeft ingesteld dat deze naar een ander nummer (vast of mobiel) doorschakelt, dan blijft u dus gewoon bereikbaar.

 

Bellen naar elk nummer, ook naar bijzondere servicenummers

Met CallvoipTelefonie kunt u bellen naar elk gewenst nummer:
• normale Nederlandse vaste nummers van alle providers
• alle mobiele telefoonnummers
• buitenlandse nummers (vast en mobiel)
• satellietdiensten
• gratis 0800-servicenummers (hiervoor betaalt u ook bij ons niets)
• betaalde 0900-nummers (tegen het tarief dat u hoort; geen extra kosten)
• speciale 140xyz stad- en gemeentenummers

140xyz-nummers zijn speciale verkorte nummers voor stad- en gemeentehuizen. Hierbij stelt [0xyz] het kengetal voor van de stad of gemeente. Burgers en bedrijven kunnen via deze nummers terecht bij hun gemeente met nagenoeg al hun vragen aan de overheid. Voorbeelden:
• Amsterdam: 14020
• Rotterdam: 14010
• Emmen: 140591
• uw gemeente: 14 + netnummer van uw regio

Overzicht: klik hier.